כל המיתוסים הקיימים על פילאטיס

פילאטיס

לצד הפופולאריות ההולכת וגוברת של אימוני הפילאטיס, נפוצים גם לא מעט מיתוסים שחשוב להפריך. אז למי באמת מיועדים האימונים, מתי הם מועילים ומה המטרה של סטודיו פילאטיס?

נשים עושות פילאטיס
אימוני פילאטיס דורשים מהתאמנים ומתאמנות לבצע טכניקות מורכבות

עקרונות הפילאטיס מיושמים בהצלחה מזה תקופה ארוכה, אך נדמה שרק בשנים האחרונות הוא פרץ אל המיינסטרים. כיום, ניתן למצוא סטודיו פילאטיס בערים רבות בישראל וברחבי העולם. עם זאת, יחד עם העניין שתפסו האימונים, החלו לצמוח סביבם גם מיתוסים שונים שחלקם שגויים לחלוטין. אם אחד מהם מנע מכם להתחיל להתאמן עד כה, הגיע הזמן שתגלו את האמת המלאה אודותיו.

  1. פיאלטיס הוא אימון בדרגת קושי נמוכה

האמת: טעות. מהצד, אימוני פילאטיס אמנם נראים כמו מתיחות פשוטות, אך בפועל מדובר בטכניקה מורכבת מאוד. כזו שכדאי לעשות רק אחרי הדרכה של סטודיו פילאטיס, כדי לבצע אותה בצורה הנכונה. מתאמני פילאטיס רבים יעידו על כך שחלק גדול מהתרגילים הוא בדרגת קושי גבוהה, שמאמנת גם את השרירים שלעתים לא מקבלים את מרב תשומת הלב בחדר הכושר. מסיבה זו, היא יכולה לאתגר גם מתאמנים מנוסים.

  1. פילאטיס הוא אימון המיועד בעיקר לנשים

האמת: טעות מוחלטת. לראייה, ממציא השיטה היה מתעמל, ובשנותיה הראשונות היא אף יועדה יותר לגברים. עם השנים, שני המינים החלטו להתאמן וליהנות מפילאטיס, וכיום תמצאו בכל סטודיו פילאטיס מתאמנים ומתאמנות גם יחד. 

  1. פילאטיס הוא אימון שיקומי

האמת: לא רק. פילאטיס הוא תרגול שניתן להתאמה מלאה לצרכים ולמטרות של המתאמן. לכן באפשרותו להתאים למחלימים מניתוחים, אך גם למתאמנים שנמצאים בשיא הכושר הגופני שלהם. 

  1. פילאטיס ויוגה הם אימונים זהים

האמת: מיתוס שגוי לחלוטין. פילאטיס ויוגה אמנם חולקים דמיון מסוים בתפיסה שלהם את החשיבות של כוח פיזי, אך מאחר שיוגה מתורגלת על מזרן שונה – היא לא מתאימה לאנשים שמתמודדים עם פציעות למשל. בנוסף, בשיעורי יוגה המתאמנים מבצעים בדרך כלל את אותן התנועות בשינויים מסוימים, כשבפילאטיס קיים דגש על התאמה אישית של התרגילים לכל מתאמן. בחרו סטודיו פילאטיס שיאפשר לכם להגיע למטרות שקבעתם לעצמכם.

נשים עושות מתיחות
הפופולאריות של אימוני הפילאטיס הולכת וגוברת עם השנים

כתיבת תגובה