מגוון משקולות

טיפים פשוטים לאימונים עם משקולות יד

טיפים

היתרונות הרבים של אימון משקולות ידועים לרוב המתאמנים, אלא שחלקם מתקשים להתאמן איתן בצורה נכונה – ועל ידי כך מבצעים טעויות שפוגעות בביצועים שלהם. כך תתאמנו ביעילות ובבטיחות

מאמן כושר אישי
כשמתאמנים עם משקולות יד חשוב לשים לב שעושים זאת בצורה נכונה.

משקולות יד מגיעות עם מגוון רחב של איכויות, החל מירידה במשקל ועד לעלייה במסת שריר. עם זאת, כדי ליהנות מהם צריך להתאמן בצורה נכונה, שכן אימון עם משקלים באופן שגוי עלול להוביל לבזבוז זמן במקרה הטוב ולפציעות במקרה הרע. איך מתאמנים, נהנים ומשיגים את המטרות שהצבתם לעצמכם? בעזרת הטיפים הבאים:

  1. שפרו את הטכניקה – הבסיס להצלחה בעבודה עם משקולות יד מתחיל בטכניקה נכונה. אם אתם לא בטוחים שאתם עובדים בצורה נכונה, פנו אל מאמן כושר כדי לקבל סיוע והכוונה. עובדים עם משקולות כבר תקופה ולא בטוחים שאתם עושים את זה כמו שצריך? בקשו מהמאמן דגשים נוספים, כדי להיות בטוחים בדרך שהצבתם לעצמכם.
  2. הדרגתיות – חלק מהאנשים מתאמנים במשקלים נמוכים מדי ואחרים "קופצים" ישירות למשקל גבוה ממה שהם יכולים לשאת. אחת מהדרכים למצוא את המשקל המדויק עבורכם, היא לנסות לבצע סט של בין 10 ל-15 חזרות. אם אתם לא מצליחים לסיים אותו או להיפך מרגישים שהוא קל מדי עבורכם, כנראה שאתם מתאמנים עם משקלים לא מתאימים.
  3. שימו לב לנשימות שלכם – חלק מהמתאמנים עוצרים את הנשימה בזמן שהם מרימים משקולות, מדובר כמובן בטעות שכדאי להימנע ממנה.
  4. הסתכלו על המכלול – משקולות יד הן רק תחנה אחת בשגרת האימונים, ולכן חשוב לשלב אותן כחלק מאימון שמתייחס לכל חלקי הגוף. הקפידו לעבוד על קבוצות שרירים שונות באימונים שונים, כדי להימנע מעומס יתר על שרירים ספציפיים תוך התעלמות מקבוצות שרירים אחרות.

כתיבת תגובה