מאמן כושר אישי

היתרונות של אימוני כושר עם מאמן אישי

חדר כושר

מדוע כדאי להעדיף מאמן כושר אישי על פני הרשמה לחדר כושר?

מכון כושר
מה אתם מעדיפים?

כמעט כל אחד ואחת מוצאת את עצמה, לפחות פעמיים בשנה, עומדת מול הראי ומחליטה שהגיע הזמן להתחיל לעשות כושר. בישראל זה קורה בדרך כלל אחרי החגים – תקופה עמוסה באוכל ואי-עשייה, ואחרי חג הפסח, שגם בו אוכלים ללא הפסקה, ושמגיע בדיוק לפני הקיץ. כמעט תמיד נגמרת המחשבה הזו בשום דבר, כלומר היא נשכחת והולכת כמו הרבה מחשבות אחרות אל פח הזבל של החלומות ומחשבות המוטיבציה. אצל בודדים היא מתורגמת לפעולה ממש: בדרך כלל מדובר על הרשמה לחדר כושר. אלא מה, שהרשמה לחדר כושר אין בה שום הבטחה להמשך רצוף של פעילות שם. בהתחלה זה מרגש, אנחנו חדורי התלהבות ומוטיבציה, וברור לנו שמהרגע שבו נכנסו אל חדר הכושר לראשונה, שילמנו דמי מנוי, וערכנו בו סיבוב התרשמות עם המדריך התורן, נחזור לשם שלוש פעמים בשבוע לפחות וחיינו ישתנו מן הקצה אל הקצה. אבל המציאות, למרבה הצער, היא שונה לחלוטין, ומחקרים רבים מעידים על כך. המוטיבציה מתפוגגת מהר, כמות הביקורים בחדר הכושר הולכת ופוחתת, ומה שהתחיל כמו הבטחה חגיגית בסוף חג הסוכות הופך לכסף שנשרף לריק ועובר לכיסיהם של בעלי חדר הכושר ללא שום תמורה. וכאן בדיוק נכנס לתמונה מאמן הכושר האישי. 

משיגים את המטרה יחד

חדר כושר
בייחד תראו תוצאות

בניגוד לחדר הכושר, שבו מתייחסים אל הלקוח כמו אחד מרבים, וגם אם היחס שם אישי יחסית – הוא עדיין לא מתקרב לזה של מאמן שכל תפקידו (לפחות בהקשר הזה) הוא לעבוד, אחד על אחד (או אחת) מול הלקוח. במובן מסוים, כאשר מתחילים לעבוד עם מאמן כושר אישי, יוצרים למעשה קבוצה של שני אנשים, מעין צוות, שפועל יחדיו. וכפי שכל אחד יודע, לעבודה בצוות יש משמעות וכוח גדולים בהרבה מאשר לעבודה יחידנית. לא בכדי, ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של הישגים משמעותיים שהשיגו בני האדם כאשר חברו יחד למען מטרה משותפת. כך בדיוק לגבי אימון כושר. המאמן האישי והלקוח שלו נרתמים יחד להשיג מטרה אחת, לפי מה שהוחלט עליהם בהתחלת העבודה, והסיכויים שלהם להשיג אותה עולים בהרבה מאשר סיכוייו של כל אחד ואחת להשיג אותה לבדם. הדבר נכון גם לסוגים אחרים של פעילות, כמו לימוד מתמטיקה, הקמת חברת סטרט-אפ ואפילו טיפול פסיכולוגי. עצם השיחות המשותפות, העידוד, רוח הלחימה המאוחדת, מולידים כוחות שלא ידענו שקיימים בנו. יהיה למתאמן הרבה יותר קשה להפסיק את אימוניו, כאשר הוא יודע שיש אדם ספציפי שתולה בו ציפיות והשקיע בו מזמנו. למרות שמדובר כמובן בעסק, כלומר, מאמן הכושר האישי לוקח שכר עבור עבודתו, עדיין יש ערך לקשר שנוצר שעולה על התשלום שניתן עבורו. 

חדר הכושר מתאים את עצמו אליך

מכון כושר
לפי התנאים שלכם

מעבר ליתרונות הטמונים בעבודה הזוגית המשותפת לקראת מטרה, לאימוני כושר עם מאמן אישי יש יתרון מובהק גם בחזית החיסכון בזמן. מאמן כושר שיגיע אליך הביתה, יהפוך את לוח הזמנים האישי שלך ליעיל בהרבה. אין יותר צורך לפנות זמן שנועד להגעה אל מכון הכושר, וחזרה ממנו. זמן יקר שכולו סידורים (למשל: נהיגה, חניה ועוד) יימחק מן היומן ובמקומו יבוא זמן מנוצל היטב. המאמן האישי יכול פשוט להגיע אליך הביתה, או לקבוע אתך בכל מקום שנוח לך, לפי לוח הזמנים הספציפי שלך. כמובן שנדרשים גם לכך הכנה ותיאומים מראש, ובכל זאת זה עדיף בהרבה על מצב עניינים אחר, שבו חדר הכושר הוא מבנה חסר גמישות שעומד במקום מסוים בעיר ואליו חייבים פשוט להגיע – כי אין ברירה. למעשה, חדר הכושר הופך להיות משהו נייד, שהולך עם מאמן הכושר האישי, ומגיע עד אליך, לפי נוחיותך ולוח הזמנים האישי שלך. וכאשר מדובר בפעילות שגם כך קשה לפעמים לעשות, בגלל בעיות של דימוי עצמי ומוטיבציה, כל צעד שעוזר לה לקרות והופך אותה לנגישה יותר, הוא משמעותי.

היכרות אישית מובילה לאימון בריא

אימון אישי
היכרות אישית

בנוסף, כאשר נרשמים לחדר כושר, סומכים למעשה על המערכת באופן עיוור למדיי. גם אם בחדר הכושר עובדים מדריכים מצוינים, ומושקעת שם זמן ומחשבה במציאת תכנית אימונים אישית, אין הדבר דומה לרמת ההיכרות האישית של מאמן הכושר האישי עם הלקוח שלו. מאמן הכושר האישי מכיר היטב את המצב הרפואי של המתאמן, יודע מה קל לו ומה כואב לו, מה מטריד אותו ומה הוא אכל. לכן, באופן טבעי, האימון האישי הוא גם בריא יותר, והרבה פחות מסוכן מן האימון בחדר הכושר. בחדר הכושר אף אחד לא יימנע ממתאמן שבדיוק החלים מאיזו מחלה, להתאמן על המכשירים הקשים ביותר, ולמעשה לאמץ את גופו עד קצה היכולת. במקרה של מאמן אישי, מצב כזה לא יכול לקרות – המאמן האישי יידע מראש שהמתאמן שלו עדיין חלש פיזי, והאימון ייבנה מראש, בהתאם. וזוהי רק דוגמה.

יציאה למסע ארוך ומוצלח

מסע ארוך
בסוף קוצרים את הפירות

בסופו של דבר, גם אם לא נסכים עם כך, להנאה יש חלק גדול ביכולת שלנו להמשיך ולהתאמן. מחקרים מראים שלמתאמנים שעושים זאת בקבוצה, למשל, כחברים, יש סיכוי גדול יותר להתמיד. לכן, כאשר עובדים עם מאמן אישי, שהופך פעמים רבות לחבר קרוב, אלמנט ההנאה משחק תפקיד גדול. אפשר לשוחח אתו, לחלוק איתו דברים מחיינו, ולהפוך את האימון למשהו שדומה יותר לפגישה חברית על קפה ועוגה, מאשר לאימון קשה שבו מזיעים. נכון, לא חייבים להפוך לחברים אישיים של המאמן האישי על מנת שהאימון אתו יהיה מוצלח – ועדיין, לכימיה בין אישית יש תפקיד גדול בהצלחת העניין. לכן, כשבוחרים מאמן אישי, חשוב להרגיש נוח איתו או איתה, ולדעת שאנו עומדים לצאת, יחד, למסע ארוך ומוצלח.

כתיבת תגובה