פילאטיס

מה זה בעצם פילאטיס?

פילאטיס

בין אם אתם חלק מהאנשים אשר פוקדים את מכוני הכושר יום יום, או בין אם המילה כושר גופני מעוררת בכם באופן אוטומטי תגובה של קוצר נשימה והזעה רק מלחשוב על הפעולה עצמה, אין סיכוי שאתם לא מכירים את אחד הטרנדים החזקים ביותר בעולם האימונים הספורטיביים – פילאטיס

בכל רגע נתון צצים מכוני פילאטיס שונים ומגוונים ברחבי הארץ, נפתחים שיעורי פילאטיס בחדר הכושר, וכן צצים מכשירים חדשים ושיטות אימון חדשות של פילאטיס.

תחום הפילאטיס בהחלט מתאים למגוון רחב של גילאים, מגיל עשרים ועד גיל 80 ניתן לראות אנשים המתאמנים באימון זה, וללא ספק מרוצים מהתוצאות (וכמובן מהאימון עצמו).
הפילאטיס למעשה הומצא לפני כ-70 שנה, ומאז הלך והתפשט ברחבי העולם וזכה לפופולריות עצומה. יתרה מכך, בשנה האחרונה נרשם גידול של כ-1800 אחוזים במספר מכוני הפילאטיס בארצות הברית.

אם כן, מנין הגיע אלינו הטרנד החם הזה, אשר סוחף עמו אנשים רבים מכל שכבות האוכלוסייה ומכל רחבי העולם?

הפילאטיס הומצא כאמור לפני כ-70 שנה, על ידי אדם בשם ג'וזף פילאטיס, שהיה גרמני ואהב ללמוד בעצמו כל מיני תחומים חדשים כמו יוגה, אנטומיה ופיזיולוגיה. לאחר מלחמת העולם הראשונה, פילאטיס ניסה למצוא דרך שתוכל להקל על השיקום של אנשים שחזרו פגועים פיזית מהמלחמה. מאחור יותר, שיטת השיקום הזו הוסבה לטיפול בפציעות של רקדנים, שגם בין היתר סייעה לחיזוק הגוף שלהם והיציבות שלו.

בשונה ממכשירים אחרים במכון הכושר (כמו משקולות למשל), הפילאטיס מתאפיין בדגש רחב על הארכת השרירים של הגוף, ולא רק על השרירים החיצוניים – אלא גם על הפנימיים. מטרתו של פילאטיס היתה לחיות חים בריאים תוך שמירה על הגוף שלנו והפעלתו באופן תדיר.

אימון הפיאלטיס בנוי משלושה חלקים עיקריים: מתחילים בחימום, מייד אחר כך עוברים לחלק המרכזי של השיעור שבו עובדים על כל מיני סוגי שרירים וחיזוקם, ולבסוף – הרפייה. בשונה מסוגי אימון שונים, אימון הפיאלטיס אינו כולל קפיצות, טלטולים ואנרגיות גבוהות, אלא שכאן מדובר באימון שקט ואיטי שנותן את תשומת הלב לכל שריר בנפרד ומקדיש לו מספיק זמן כדי לעבוד עליו. למעשה יש עבודה מבוקרת במיוחד על כל חלק וחלק בגוף תוך נשימה נכונה, מה שמוסיף ייחודיות לאימון הפילאטיס – עבודה משולבת של הגוף והנפש.

בנוסף, אימוני פילאטיס כוללים לעיתים גם עבודה עם מכישרי פילאטיס מיוחדים, העוזרים לבצע תרגילים מגוונים. כמו למשל מיטת הרפורמפר. מכשירי פליאטיס מורכבים ממערכות רבות של קפיצים וחבלים, אשר יכולים לספק לשרירי הגוף שלנו את ההתנגדות שהם זקוקים לה, ובכך לחזק אותם בצורה הרבה הרבה יותר טובה. באימון פילאטיס המתבצע על מזרון אשר מנח על הרצפה, כוח המשיכה הוא זה שיוצר את ההתנגדות שהגוף צריך. כמו כן, לעיתים ניתן להעזר בכדורי גומי, גליל, או גומיות אשר מסייעות לתרגילים טובים יותר באימון.

 

כתיבת תגובה