פילאטיס

פילאטיס – לא רק לגוף, אלא גם לנש(י)מה

פילאטיס

ידוע כי כל אחד וודאי רוצה להרגיש טוב עם עצמו, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

על מנת לטפח את הגוף מבחינה פיזית, קיימים שלל ענפי ספורט והתעמלות התורמים לחיזוק השרירים וחילוץ עצמות. הרי ידוע, שככל שאנו גדלים, כך עלינו להיות יותר פעילים ספורטיבית, על מנת שגופנו לא יתנוון, ומעבר לכך – על מנת לשמור על אורח חיים בריא ואריכות ימים. שמירה על אורח חיים בריא זהו הנתיב הנכון שעל פיו יש להתנהל, ככל שהאדם דואג יותר לבריאותו כך גם החיים שלו מתנהלים בצורה נכונה יותר וטובה יותר. מומלץ לבצע לפחות פעם עד פעמיים בשבוע אימוני כושר אשר מסייעים בכך, בין אם זה הליכות, ריצות, תרגילים שונים של ספורט כמו פילאטיס וכד'.

הפילאטיס כפעילות ספורט מומלצת

ניתן להבחין שענף הספורט המומלץ במיוחד, שהחל לצבור תאוצה בשנים האחרונות, והפך לאחד השיעורים הפופולריים ביותר בחדרי הכושר. מדובר בתחום הפילאטיס.
למי שהרגע נפל מהחלל החיצון, ולא מבין על מה מדובר, דעו כי פילאטיס החל את דרכו בגרמניה, ומשם עשה מעבר לארצות הברית, והחל להתפשט בעולם. בשונה מענפי ספורט אחרים, אשר בהם מפעילם המון אנרגיה, פילאטיס נחשב כפעילות ספורטיבית מתונה יותר, עדינה יותר, ורגועה יותר. אך אל תזלזלו לרגע בפילאטיס, שכן, ככל שהוא רגוע ואיטי יותר, כך הוא גם קשה יותר, כל פעולה אשר נעשית באיטיות דורשת מאמץ והשקעה ועל כן זה נחשב לחוג שאיננו פשוט כלל.

באמצעות פילאטיס, תוכלו לעבור על שרירי הגוף שלכם (שסביר להניח שאת רובם עוד לא יצא לכם להכיר), ולחזק את העצמות שלכם, ומבנה הגוף שלכם. מדובר בעבודה יסודית ונוקשה במיוחד, אך עם תוצאות שכל אחד היה רוצה להשיג. לאט לאט שלב אחר שלב ניתן לראות את השינוי הנעשה בגוף.

פיתוח וחיזוק השרירים על ידי פילאטיס

כדי להוסיף קצת עניין לשיעורי הפילאטיס, תרגילים רבים משלבים עבודה עם מזרן או עם אביזרי פילאטיס ומכשירים מיוחדים. בין היתר תוכלו למצוא: ריפורמר (מיטה נוסעת), מיטת קדילק, כסא, וקשתות, המספקים דרכים חכמות ומגוונות להפעלת על מפרק ושריר שקיימים אצלכם בגוף.
בפילאטיס תזיעו הרבה, תעבדו קשה, ותדחפו את הגוף שלכם לקצה, יתכן ואלו הם דברים אשר לא הייתם רגילים אליהם טרם לכן. תוכלו להגיע למקומות שלא חשבתם שאתם מסוגלים. פילאטיס יגרום לכם להרגיש את השרירים שלכם מזווית אחרת, ויפתח את הכוח, הגמישות והקורדינאציה, שיווי המשקל וסיבולת השריר שלכם. כל זאת בצורה חווייתית ככל האפשר.

כמובן, כמו כל ענף ספורט אחר, גם כן מדובר בהתמדה רבה. שכן, אין לצפות שתצליחו לבצע את התרגילים באופן מושלם על הפעם הראשונה. תצטרכו ללמוד, לתרגל ולהתמיד בביצוע התרגילים. עם זאת, תוכלו לראות שיפור בכל פעם מחדש. בהבטחה!

כתיבת תגובה